Monday, January 15, 2007

disgusting. pukes.

【绝对】 文海:决赛有我和世维,会更好看!


woa. super bhb to say this of himself. i cant believe it!


孙文海则表示,“我和世维,一个有歌声;一个有舞台魅力,整个show将更有看头。”意思浅浅?!

actually, his singing is ok. but i dun like it when the judges are not doing justice to other contestants. like the fast and slow song round. he sang a ROCK song *note: not a fast but a rock one* and DID NOT dance at all. not to the theme at all. but yet he got the highest score. and he is super EMO!!

sometimes it jus make him quite fake yea? he cries everytime, regardless he is in or he is out. ok its quite reasonable when he is eliminated.. but those times that he got to go to the next stage? sometimes i wonder if its tears of relief that his money spend on voting isnt wasted and he can continue the journey..

孙文海:“我以为会和世维一起进入决赛”


一直以来,孙文海是众参赛者眼中的劲敌。他曾经在酒廊驻唱,经验丰富,歌艺比其他参赛者都好。

这一次出局,他坦言不无失望。昨晚他在台上演唱告别歌曲《如果爱》时,还一度语气哽咽,泪洒舞台。

“我哭,是因为我无法和好朋友世维一起进入总决赛。比赛前几天,我们已经讲好了,希望最后进入总决赛的是我们两个人。”

我们一个靠声音、一个靠舞台魅力,这样整个show应该会很好看。没想到错过了这个机会。”


呃……就是说陈铿百没有声音也没有舞台魅力啦?!(记者来找碴)
“也不是这么说啦。铿百的进步大家都看得到。他唱《寂寞公路》(第四场复赛)的时候,我就觉得他也是一个‘强敌’。但是我和道文、世维、乐声、坊林的感情都很好……人都是自私的吧。如果让我选的话,我当然希望我们五个人都可以进入最后5强。”

这么说,你会把票投给好兄弟世维啰?
“铿百和世维都很棒,但是以专业的角度来看的话,我会投给世维;他在翻身赛之后越战越勇,舞台魅力无法挡。”

陈世维翻身成功之后,奋起直追,屡创高分。孙文海和陈世维从初赛开始,就已结成好朋友,孙文海还不是指点陈世维,教导他如何突围。没想到,现在自己反而被淘汰。陈世维扮猪吃老虎?!


你一直强调自己的实力不俗,出局因素是……

“我不是对自己的实力有信心,而是受到很多圈内人的肯定……我会出局,可能是缺少了铿百和世维所拥有的可爱和魅力。”

“当然,观众投票也是关键之一啦。我身边的人都收入平平,有朋友打了很多通电话,可是一分钱都没有跟我收,我觉得这个比赛让我感觉到家庭的温暖和朋友的友谊。”


你的粉丝不多,是不是因为看起来太凶?

“我不这么认为。之前我唱《微尘》的时候已经把摇滚的感觉改掉了。实力嘛,我是有一点啦;就是差了世维的魅力和铿百的可爱啰。”终归一句,就是外型“累事”啰。

一路走来,亲身体验之后,我们请孙文海告诉大家,SuperStar须具备什么条件?


你必须有陈世维的舞台魅力、陈铿百的可爱、张乐声的声音,还有我的vocal power,哈哈!没有啦……其实我觉得SuperStar应该抱有活到老学到老的态度,谦虚的态度,不断学习、不断往上爬,加强自己的音乐知识。”


daren arent that well either? his dance steps are ok.. but this is a singing comp.. not dance floor la! that one is channel 5. last week i nearly threw up when he sang ju hua tai. wrong pronunciation of words.. wrong feeling.. everything feel so wrong. he let the song down. and i dunno how come he can still get so high scores.. week after week. his wu tai mei li is also ok only. generally i think that this time round, the contestants are not as good as those two years ago.. i think this time round.. we do have alot of entertainers.. but not a real superstar.

who wins or not dun really matters anw. its a reality tv show in disguise of a competition. who noes if mediacorp did anything to the results? or what so ever? its all well kept under the carpet.. so we just take it as entertainment lo.



*note all quotes from www.channelu.sg*